Față de autoturisme, autoutilitarele pick up au un mare atu când vine vorba de distanțele parcurse. Chiar dacă ambele au rezervorul plin, datorită caracteristicilor din dotare pick up-urile vor parcurge distanțe mai mari. Datorită avansului tehnologic din ultimii ani și a fiabilitații din ce în ce mai ridicate a motoarelor, pickup-urile au devenit mașini din ce în ce mai economice.
Se naște astfel următoarea întrebare: dintre toate aceste modele care este cel cu consumul cel mai redus? Pentru a răspunde la această întrebare am trecut în revistă modelele noi existente momentan pe piața din România. În vederea unei comparații cât mai relevante am confruntat doar datele modelelor cu tracțiune 4x4, cu cabină dublă și ținând cont de rulajul în afara localității.
Să vedem prima dată modelele care deocamdată nu au intrat în top 5. Prezentat publicului larg acum 10 ani, Volkswagen Amarok echipat cu motor de 3 litri și putere de 204 CP consumă 6.73 litrii pe la 100 km. Urmează Ssang Yong Musso cu un consum pe la suta de kilometrii de 6.57 l și în ciuda faptului că Mitsubishi L200 de curând a trecut prin câteva modificări consumul de 6.322 litrii nu îi permite să intre în top 5.
Deși Mercedes Benz X-Class este construit pe același șasiu și este echipat cu același motor ca și Nissan Navara, greutatea în plus a pickup-ului german influențează negativ consumul de motorină. Varianta cea mai economică este X250d ce are un consum 6.239 litri.
Luptă strânsă pentru locurile 2,3 și 4 al acestui top între mărcile japoneze Toyota Hilux, Isuzu D-Max și Nissan Navara.
Hilux nu este modelul de pick up cu cel mai puternic motor de pe piață dar tocmai mulțumită acestei caracteristici consumul de combustibil este de doar 5.822 litrii.
Motorul de 1.9 litri al autoutilitarei D-Max nu se lasă mai prejos consumând aceeași cantitate de combustibil ca și Hilux-ul, respectând normele de poluare Euro 6 chiar fără adaos de AdBlue. Trioul japonez este completat de Nissan Navara cu modelul echipat cu un motor eficient, puternic, fiabil de 2.3 litri și cu un consum de carburant identic cu cel al modelelor japoneze amintite anterior.
Ford Ranger nu numai că este câștigătorul premiului Pick-Up-ul Internațional al Anului 2020 dar modelul echipat cu motorul EcoBlue la 2 litri este autoutilitara cu cel mai redus consum de carburant. Potrivit testărilor NEDC (New European Driving Cycle) acest model consumă jumătate din cât consuma celebrul Model T al aceluiași fabricant, adică 5,751 litri pe 100 kilometri.
Evident cursa pentru reducerea consumului de carburant continuă în paralel cu trecerea la modelele hibride și electrice.
Comentarii
Adaugă comentariu nou