De cate ori v-ati regasit in situatia in care erati in fata unei masini, entuziasmat ca in scurt tip o sa fie al Dvs, insa aveati temeri/ retineri din cauza lipsei informatiilor corecte despre masina?
Cum a fost folosita, cum se prezinta mechanismul de rulare, de frane, motorul, caroseria etc? Este masina cu acte in regula? Presupun ca multi ati vazut deja "anti-reclama" legata de atitudinea multor bijnitari : "masina unei persoane in varsta, masina tinuta in garaj, full fara piele..." Daca nu va invit sa il vizionati sa stiti despre ce vorbim:
O masina se aseamana foarte mult cu un ticet de loteria chiar si in cazul in care il luati noua de la reprezentanta.
Primul lucru de tinut minte este sa nu va axati doar pe un model, sa aveti o lista cu cel putin 3-4 modele de masini care va plac. Asta ca sa nu cadeti in plasa psihologiei, si a stresului exercitat de bujnitari daca observa ca va place masina.
Cautati pe forumuri, pe site-uri de specialitate cam ce dotari, pana unde creste pretul masinii, asta ca sa va puteti da seama in cazul unui pret prea mic sau prea mare unde sunt nereguli.
Luati un prieten, un cunoscator sau un mechanic cu Dvs. Aveti grija la km.
Atentie! Rulajul mediu al unei masini in Germania este de aproximativ 30.000-40.000 km/an, dar sunt si exceptii cu 60.000-80.000 sau chiar 90.000 km/an, in special la masinile de companie. Astfel, la o masina populara cum este Passat B6, cu echipare buna si eventual cutie automata, de 7-8 ani vechime, un rulaj de 280.000 km - 400.000 km este perfect normal pentru Germania, pe cand un rulaj de 180.000 km pentru aceeasi masina este de cele mai multe ori fals. O astfel de masina, cu peste 400.000 km, va fi cumparata foarte ieftin din Germania apoi va fi revanduta in Romania cu un rulaj de 180.000 km la un pret foarte atractiv.
De asemenea sunt locuri unde se pot vedea clar semnele de uzura cum ar fi: Volanul. Pedalele, suportul de picior, partea laterala a scaunelor, butoanele de pe consola centrala si presurile.
Din experienta proprie va spun sa nu aveti incredere nici in prea multe facturi cu piese schimbate. Am primit facturi cu distributie schimbata cosnumabile tot iar la prima inspectie la service-ul unui prieten bun am aflat ca mai aveam 1000 de km si ramaneam fara curea de distributie....Din pacate prea multe se pot cumpara pe la noi pentru a pune mana pe un pic de ban, profit.
Asadar incercam si noi sa ajutam oamenii cu sfaturi, insa de data aceasta pe langa sfaturile de mai sus, dorim sa va oferim un checklist pentru doua cazuri de achizitie de masina SH.
Primu checklist o sa va fie de ajutor in cazul in care masina este deja inmatriculata in romania. Iar in al doilea caz acest checklist o sa va ajute in cazul in care masina se va achizitiona din UE.
Acest Checklist nu ne apartine este celor de la INSPECTORAUTO.ro, noi doar va oferim un link de unde il puteti downloada!
Click aici pentru checklisturi!
Atentie Cheklisturile se trimit pe mail, asadar trebuie sa completati cu adresa Dvs de e-mail. Aici o sa primiti doua fisiere de cate 4 mb.
Va dorim o achizitie usoara si fara evenimente
Comentarii
Adaugă comentariu nou